[01-10] Susitikimai anglų kalbos pamokoje
Gimnaziją aplankė įkvepiantis, motyvuojantis, neįtikėtinai veržlus ir įdomus žmogus, buvęs gimnazistas ir nepamirštamas gimnazijos mokinių prezidentas garbės gimnazistas Edgaras Narkus. Edgaras lankėsi II a ir I a klasių anglų kalbos ir istorijos pamokose. Dinamiška prezentacija (ir angliškai, ir lietuviškai) apie jo studijas Bostone, savo kelio paiešką, sutiktus žmones ir iššūkius, pilietines iniciatyvas ir mokymosi strategijas prabėgo akimirksniu. Tikiu, kad mūsų gimnazistams tai buvo tikrai (ki)tokios pamokos, privertusios susimąstyti apie savo tikslus, studijas, svajones, skatinančios siekti, keistis, veikti… „Jis išskrido, bet žadėjo sugrįžti …“- taip sakė garsiosios vaikų rašytojos Astridos Lindgren knygos „Mažylis ir Karlsonas, kuris gyvena ant stogo“ herojus. Ir mes tikime Edgaro pažadu niekada nepamiršti savo gimnazijos, sugrįžti ir dalintis savo žiniomis, patirtimi, idėjomis. Rita Meškienė, anglų kalbos mokytoja
|
[12-12] Integruota anglų kalbos ir UK pamoka
ŠTMC Mažeikių skyriuje vyko netradicinė integruota su ugdymu karjerai anglų k. pamoka I b kl. Mokiniai mokymo centre susipažino su buhalterinės apskaitos, darželių auklėtojų ir mokytojų padėjėjų, siuvėjų, virėjų, kirpėjų, kosmetologų ir kt. profesijomis. Dėkojame mokymo centro kolektyvui už šiltą priėmimą.
Jolanta Žutienė, anglų kalbos mokytoja
|
[12-12] Biologijos laboratoriniai darbai džiugina ne tik mokinius, bet ir kačiukus!
Gimnazijos STEAM laboratorijoje trečiokai „ieškojo krakmolo“ ir pro mikroskopus stebėjo įvairių augalų (sorų, ryžių, kviečių, bulvių, kukurūzų, grikių) amiloplastus. Jie juos lygino, žavėjosi kaleidoskopiniais vaizdais. Tuo tarpu ketvirtos gimnazijos klasės mokiniai studijavo inksto sandarą, preparuodami galvijų ir šerno inkstus. Gimnazistai ne tik gilino anatomijos ir fiziologijos žinias, bet ir kūrė naujas hipotezes būsimiems tyrimams. Paskutinė pamoka baigėsi, tačiau geri darbai – ne. Gimnazistės Auksė Šimkutė, Ugnė Sičiūnaitė ir Kristina Mackelaitė nuvežė inkstus į Mažeikių gyvūnų globos draugiją ten globojamiems kačiukams. Kalėdinė dvasia jau čia! Lina Vičiulienė, biologijos mokytoja
|
[12-12] Pamoka miesto bibliotekoje
I c ir II f klasių mokiniai dalyvavo Mažeikių H. Nagio viešojoje bibliotekoje organizuotoje virtualios realybės kino peržiūroje „Aš Lietuva“. Tai 20-ies minučių filmas, leidžiantis žiūrovams realistiškai patirti paukščio skrydį virš Lietuvos girių, miškų, kopų, ežerų ir jūros, pilių, dvarų, vienuolynų, piliakalnių, bažnyčių, miestų senamiesčių bei modernios architektūros objektų. Mokinių žodžiais tariant – „Labai patiko, tikrai puikus skrydis“.
Laima Novakienė ir Rasa Poškutė, rusų kalbos mokytojos
|
[12-10] Mokinys mokiniui
Biologijos laboratoriniai darbai džiugina ne tik mokinius, bet ir kačiukus! Gimnazijos STEAM laboratorijoje trečiokai „ieškojo krakmolo“ ir pro mikroskopus stebėjo įvairių augalų (sorų, ryžių, kviečių, bulvių, kukurūzų, grikių) amiloplastus. Jie juos lygino, žavėjosi kaleidoskopiniais vaizdais. Tuo tarpu ketvirtos gimnazijos klasės mokiniai studijavo inksto sandarą, preparuodami galvijų ir šerno inkstus. Gimnazistai ne tik gilino anatomijos ir fiziologijos žinias, bet ir kūrė naujas hipotezes būsimiems tyrimams. Paskutinė pamoka baigėsi, tačiau geri darbai – ne. Gimnazistės Auksė Šimkutė, Ugnė Sičiūnaitė ir Kristina Mackelaitė nuvežė inkstus į Mažeikių gyvūnų globos draugiją ten globojamiems kačiukams. Kalėdinė dvasia jau čia! Lina Vičiulienė, biologijos mokytoja
|
[11-28] Mokinys mokiniui
Istorijos būrelio ,,Istorija-reiškiniai, įvykiai, žmonės” narės, ketvirtokės Kotryna Kalinauskaitė ir Beatričė Ruikaitė, dviem ketvirtokų grupėms pristatė savo darbus apie karus ir taikas ir karo nusikaltimus, tai naudingas įvadas nagrinėjant istorijos temas.
Irena Tiškienė, istorijos mokytoja
|
[11-21] Fizikų diena VU
Prasminga ir turininga III ir IV klasių fizikų diena VU Fizikos fakultete: fizikos pamoka Bendrosios fizikos laboratorijose, fizikos pamoka Lazerių centre, istorijos pamoka Fizikos fakulteto muziejuje ir, likus laiko, etikos pamoka MO muziejuje.
Vitalija Plonienė ir Ilona Stripeikytė, fizikos mokytojos
|
[11-20] Integruota fizinio ugdymo ir užsienio (rusų) kalbos pamoka
I e klasei vyko integruota fizinio ugdymo ir užsienio (rusų) kalbos pamoka. Mokiniai ne tik rungtyniavo estafetėse, mėtė ir varėsi kamuolį, traukė virvę, bet ir atliko įvairias logines bei informacinio pobūdžio užduotis rusų kalba. Smagu mokytis ir sportuoti.
Laima Novakienė, Rasa Poškutė ir Romualdas Beišinas, mokytojai
|
[11-04] Gimnazistų išvyką į Klaipėdą
Po rudens atostogų I klasių mokiniai, kurie mokosi vokiečių kalbos, vyko į Klaipėdą. Čia jaunuoliai dalyvavo netradicinėse veiklose. Pirmuosius užsiėmimus pradėjome vykdyti Pilies muziejuje edukacijos metu „Stiklo kelias“. Vėliau mokinių laukė aktyvi veikla-ralis „Pažink Klaipėdą“. Susiskirstę į grupes ir atlikdami jiems pateiktas užduotis, mokiniai susipažino su senamiesčiu, jo lankytinomis vietomis. Viskas buvo susieta su Vokietija, šios šalies kultūra, įžymiomis Vokietijos asmenybėmis. Mokymasis už mokyklos ribų mokiniams suteikia ne tik žinių, įvairialypį pažinimą, bet ir lavina bendruosius gebėjimus, savęs ir kito pažinimą, kūrybiškumą, formuoja socialinius bei emocinius įgūdžius. Žaneta Petokaitienė, vokiečių kalbos mokytoja
|
[10-15] Integruota geografijos ir etikos pamoka
Kuo matuojama laimė? Kaip kiekvienas ją suprantame? Tai subjektyvus vertinimas, kuris turbūt neturi vieno ir to paties atsakymo. Gimnazistai bandė suvokti laimės sąvoką bei suprasti laimės indeksą, kuris atspindi valstybės gerovę, nors daug metų šalies gerovė buvo matuojama pinigine išraiška. Taigi laimės indeksas – tai skaičius, kuriuo bandoma įvertinti, kiek žmonės jaučia pasitenkinimą savo gyvenimu. Stebėdami filmą „Laimės agentas“ bandėme suprasti kas bendro tarp šalies ekonominio išsivystymo ir laimės. Džiaugiamės galimybe integruoti etikos ir geografijos pamokas netradicinėje pamokoje – Henriko Nagio viešojoje bibliotekoje.
Birutė Gudauskienė, geografijos ir etikos mokytoja
|
[09-26 – 10-03] Anglų kalbos pamokos
Jau tapo tradicija, kad kasmet anglų kalbos mokytojos Ritos Meškienės pamokos, kurių tema „Book Presentation“, abiturientams vyksta gimnazijos bibliotekoje. Rugsėjo 26 ir spalio 2 dieną gimnazistai turėjo galimybę pristatyti savo mėgstamiausią knygą, stovėdami prieš auditoriją jiems neįprastoje aplinkoje. „Pasakyk ką skaitai, ir aš pasakysiu tau, kas tu esi“, – tai yra tiesa, pastebėjo prancūzų rašytojas Fr. Mauriac. Gimnazistai pristatymui rinkosi savo mėgstamiausias knygas – nuo niekada nesenstančių, savo vertės neprarandančių klasikinių kūrinių, tokių kaip Š. Brontės „Džeinė Eir“, O. Vaildo „Doriano Grėjaus portretas“, Dž. Orvelo „Gyvulių ūkis“ iki šiuolaikinės amerikiečių rašytojos C. Hoover romanų jaunimui „Veritė“ ir „Mes dedame tašką“. Dar pastebėjome, kad vis labiau populiarėja japonų rašytojų kūryba, ypač jų komiksų knygos bei dažnai pasirenka knygas, turinčias siaubo elementų. Be to yra mėgstama skaityti šiuolaikinius psichologinius romanus bei saviugdos knygas, tokias kaip naujojo bestselerio autoriaus R. Green „Jėga:48 galios dėsniai“ arba I. Nazare-Aga „Manipuliatoriai tarp mūsų“. Po šių knygų pristatymo mokiniai diskutavo, ar įmanoma ir kaip praktiškai pritaikyti knygose aprašomus patarimus. Per šias knygų pristatymo pamokas, dalindamiesi įspūdžiais apie savo perskaitytas knygas bei pasakodami kitiems apie jas, gimnazistai tarsi suteikė knygoms gyvybę, o ir patys praturtėjo naujomis žiniomis. Abiturientai šiose pamokose praturtino anglų kalbos žodyną, susijusį su knygomis, lavino kritinį mąstymą, išbandė viešojo kalbėjimo įgūdžius bei praplėtė savo žinias apie literatūrą. O mokytoja Rita po tokių pamokų teigia, kad dar labiau pažino savo mokinius ir daug naujo apie juos sužinojo. |
[09-27] Ugdymas karjerai – susitikimas su policijos pareigūnu
Paauglystė – tai laikotarpis, kupinas pokyčių, naujų patirčių ir savęs paieškų. Jauni žmonės dažnai susiduria su sprendimų priėmimu, kuriam įtakos gali turėti ne tik asmeniniai norai, bet ir aplinkos spaudimas. Būtent todėl paaugliams ypač svarbu suprasti, kas yra teisė ir kokios yra jų teisės, pareigos bei atsakomybė. Kalbant apie nusikalstamą veiką, atsakomybės suvokimas gali apsaugoti juos nuo rimtų pasekmių ir padėti priimti teisingus sprendimus. Šią temą gvildenome integruotoje anglų kalbos-ugdymo karjerai pamokoje „Legal age: teenagers and the law“, kurioje policijos pareigūnas Remigijus Stonkus kalbėjo apie paauglių teises, pareigas bei atsakomybę. Taip pat buvo aptartos dažniausiai paauglių daromos nusikalstamos veikos, apie šių veikų pasekmes ir atsakomybę. Buvo supažindinta su policijos pareigūno profesija, studijomis bei įsidarbinimo galimybėmis. Neformalų bendravimą tęsėme mokytojų kambaryje bei jaunuolių focus grupėje, kurie norėjo labiau įsigilinti ir pažinti šią profesiją iš arčiau.
Irena Urbonienė, Rita Meškienė, anglų kalbos mokytojos ir Birutė Gudauskienė, ugdymo karjerai specialistė mokytoja |
[09-27] Lietuvių kalbos ir literatūros pamoka
II c klasės mokinai pristatė tiriamąjį darbą „Žvilgsnio galia“. Gimnazistai pateikė įžvalgas apie žvilgsnio galią kine, reklamose, žiniasklaidoje, socialiniuose tinkluose, demonstravo sukurtas pateiktis ir filmukus. Diskutavo apie tai, kaip mūsų žvilgsnis formuoja pasaulį, o pasaulis- mūsų žvilgsnį.
Rosita Giniotienė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja |
[09-19] Geografijos pamoka
Geografijos pamoka kitoje aplinkoje „Kartografavimo pagrindai“ III klasių mokiniams Mažeikių mieste. Jų rankose gimė žemėlapiai! Žinių ir praktinių įgūdžių ugdymas prasideda gimnazijoje ir šalia gimnazijos. Dėkingas saulėtas oras ir kartografinis rezultatas.
Dainius Stasys, geografijos mokytojas |
[09-08] Lietuvių kalbos ir literatūros pamoka
I d, III d ir III f klasių atstovai stebėjo Anykščių kultūros centro teatro spektaklį „Otelas“ (pagal V. Šekspyro tragediją, režisierius Jonas Buziliauskas). Teatro gerbėjų grupelė prieš spektaklį gavo užduotį – parašyti duoto sakinio iš kūrinio interpretaciją: „Dorybei mirus, ar bėra prasmė / Gyventi garbei“. Ačiū mokiniams už laiką ir mintis po spektaklio.
Laura Arnotaitė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja |