Mažeikių Merkelio Račkausko gimnazijoje antri metai įgyvendinama Erasmus+ akreditacijos programa „Let Each Man Know His Own Nature”. Baigiantis mokslo metams apžvelgiame įgyvendintas veiklas.
2024-2025 m.m. veiklų įvairovė – mokinių mainai, darbo stebėsenos vizitai, kursai, seminarai, mokinių veiklos gimnazijoje. Plati veiklų geografija – Lietuva, Čekija, Italija, Ispanija, Slovakija, Prancūzija, Belgija. Dalyvauti Erasmus+ projekto veiklose šiais mokslo metais norą pareiškė 53 I-IV klasių gimnazistai. Mokinių mainuose dalyvavo 11 gimnazistų ir 4 mokytojai, darbo stebėsenos vizitų vyko 8 mokytojai, pas mus atvyko 6, kursuose dalyvavo 3 mokytojai. Savo darbo patirtimi su kolegomis iš užsienio pasidalijo didžioji dauguma mūsų gimnazijos mokytojų.
Šių mokslo metų projekto veiklos pagrindiniai tikslai buvo įtraukusis ugdymas, tvarumas, CLIL.
Projekte dalyvaujantiems mokiniams buvo skirta užduotis – sukurti filmukus tvarumo tema „Environmental Sustainabitilty on Screen“. Pasiskirstę į grupes mokiniai sukūrė aštuonis puikius filmus, kurie buvo pristatyti mokyklos bendruomenei. Aktyviausiems gimnazistams buvo sudaryta galimybė dalyvauti mokinių mainuose. 5 mokiniai ir 2 mokytojai vyko į Ispanijos Bejar miesto mokyklą, 6 mokiniai ir 2 mokytojai į Prahos Českolipska gimnaziją. Gvildentos tvarumo, kultūrinio tapatumo, įtraukiojo ugdymo temos. Mūsų gimnazijoje su penkių dienų vizitu viešėjo mokinių grupė iš Prahos. Kritinio mąstymo, kultūrinę, kūrybiškumo, komunikavimo, pažinimo, socialinę, emocinę, sveikos gyvensenos kompetencijas, ekologinį pilietiškumą mokiniai plėtojo dalyvaudami gimnazijoje vykusiose veiklose – integruotose istorijos – geografijos, matematikos – informacinių technologijų, anglų kalbos – chemijos, lietuvių k., biologijos, chemijos pamokose ir kultūrinių – pažintinių veiklų metu Klaipėdoje, Telšiuose, Kryžių kalne, Šokolado dirbtuvėse Šiauliuose, stebėdami „Žalgirio“ rungtynes Kauno „Žalgirio“ arenoje. Su lietuvių liaudies tradicijomis susipažino dalyvaudami etnografinėje vakaronėje „Duonelės kelias“.
Mokytojai turėjo puikią galimybę tobulinti savo darbo kompetencijas ir dalintis jomis. Darbo stebėsenos vizituose dalyvavo geografijos, rusų kalbos, matematikos, anglų kalbos, istorijos, chemijos mokytojai, gimnazijos administracija. Vykome į Slovakijos Rožnavo miesto mokyklą, tarptautinę privačią Novaschooll Medina Elvira mokyklą Granadoje (Ispanija), humanitarinės krypties, aukštų akademinių pasiekimų turinčią ir katalikiškas vertybes puoselėjančią Gento Sint-Lievenscollege mokyklą Gente (Belgija), Diunkerko EPID _VAUBAN licėjų Prancūzijoje. Stebėtos įvairių dalykų pamokos, dalintasi mokymo metodais, diskutuota apie egzaminų laikymo sistemas, studijų galimybes, susipažinta su įtraukiojo ugdymo patirtimi šiose mokyklose.
Mūsų gimnazijoje vyko trys darbo stebesėnos vizitai. Buvo atvykę mokytojai iš Belgijos Gento Sint – Lievenscollege Humaniora mokyklos, Ispanijos Valensijos IES Francesc Gil vidurinės mokyklos ir Sicilijos (Italija) Comiso I.I.S.S. Carducci mokyklos. XXI a įgūdžiai: lyderystė, įtraukusis ugdymas, iniciatyvumas, produktyvumas, socialiniai įgūdžiai, anglų kalbos integravimas į ugdymo procesą, pravesta dešimtys įvairių mokomųjų dalykų pamokų, individualių užsiėmimų metu pristatytos gimnazijos veiklos sritys: administravimo sistema, įtraukiojo ugdymo patirtis, gimnazijos karjeros specialisto ir psichologo darbo specifika ir pagalba mokiniui, STEAM ugdymo galimybės, projektinės veiklos – Nord+, MEPA, TOLI. Svečiams organizuota kultūrinė – pažintinė veikla. Apsilankyta Telšiuose, Kryžių kalne, Palangoje, Kretingoje, Platelių Šaltojo karo muziejuje.
Trys mokytojai kvalifikaciją kėlė Teacher Academy kursuose Nicoje „Designing Inclusive Learning Environments to Support all Students“. Juose dalyvavo mokyklų vadovai ir mokytojai iš Graikijos, Vokietijos, Italijos, Airijos, Rumunijos, Lietuvos. Išbandyti įvairūs darbo metodai, įgyta teorinių žinių, pasidalinta darbo patirtimi.
Kursuose ir darbo stebėsenos vizituose dalyvavę mokytojai įgytomis žiniomis dalijasi ne tik su kolegomis gimnazijoje, bet ir respublikoje. Respublikinėje konferencijoje „Inovacijos, kompetencijos ir integracija įgyvendinant Erasmus+ programos patirtį“, anglų kalbos mokytoja I. Urbonnienė pristatė pranešimą apie skaitmeninių įrankių ir DI panaudojimo galimybes pamokose. Chemijos mokytoja A. Daubarienė pasidalijo CLIL metodo taikymo patirtimi. Švietimo mainų paramos fondo organizuotame seminare „ Erasmus+ mokinių mainai – misija įmanoma“ dalyvavo akreditacijos koordinatorė I. Urbonienė ir chemijos mokytoja A. Daubarienė. Gimnazijos administracija Erasmus+ kursuose ir darbo stebėsenos vizituose įgytomis žiniomis dalijasi mokyklų vadovų susirinkimuose.
Džiaugiamės, kad Erasmus+ veiklos suteikia mokiniams ir mokytojams naujų žinių, kelia jų motyvaciją, gerina ugdymo kokybę.
2024-2025 m.m. veiklų įvairovė – mokinių mainai, darbo stebėsenos vizitai, kursai, seminarai, mokinių veiklos gimnazijoje. Plati veiklų geografija – Lietuva, Čekija, Italija, Ispanija, Slovakija, Prancūzija, Belgija. Dalyvauti Erasmus+ projekto veiklose šiais mokslo metais norą pareiškė 53 I-IV klasių gimnazistai. Mokinių mainuose dalyvavo 11 gimnazistų ir 4 mokytojai, darbo stebėsenos vizitų vyko 8 mokytojai, pas mus atvyko 6, kursuose dalyvavo 3 mokytojai. Savo darbo patirtimi su kolegomis iš užsienio pasidalijo didžioji dauguma mūsų gimnazijos mokytojų.
Šių mokslo metų projekto veiklos pagrindiniai tikslai buvo įtraukusis ugdymas, tvarumas, CLIL.
Projekte dalyvaujantiems mokiniams buvo skirta užduotis – sukurti filmukus tvarumo tema „Environmental Sustainabitilty on Screen“. Pasiskirstę į grupes mokiniai sukūrė aštuonis puikius filmus, kurie buvo pristatyti mokyklos bendruomenei. Aktyviausiems gimnazistams buvo sudaryta galimybė dalyvauti mokinių mainuose. 5 mokiniai ir 2 mokytojai vyko į Ispanijos Bejar miesto mokyklą, 6 mokiniai ir 2 mokytojai į Prahos Českolipska gimnaziją. Gvildentos tvarumo, kultūrinio tapatumo, įtraukiojo ugdymo temos. Mūsų gimnazijoje su penkių dienų vizitu viešėjo mokinių grupė iš Prahos. Kritinio mąstymo, kultūrinę, kūrybiškumo, komunikavimo, pažinimo, socialinę, emocinę, sveikos gyvensenos kompetencijas, ekologinį pilietiškumą mokiniai plėtojo dalyvaudami gimnazijoje vykusiose veiklose – integruotose istorijos – geografijos, matematikos – informacinių technologijų, anglų kalbos – chemijos, lietuvių k., biologijos, chemijos pamokose ir kultūrinių – pažintinių veiklų metu Klaipėdoje, Telšiuose, Kryžių kalne, Šokolado dirbtuvėse Šiauliuose, stebėdami „Žalgirio“ rungtynes Kauno „Žalgirio“ arenoje. Su lietuvių liaudies tradicijomis susipažino dalyvaudami etnografinėje vakaronėje „Duonelės kelias“.
Mokytojai turėjo puikią galimybę tobulinti savo darbo kompetencijas ir dalintis jomis. Darbo stebėsenos vizituose dalyvavo geografijos, rusų kalbos, matematikos, anglų kalbos, istorijos, chemijos mokytojai, gimnazijos administracija. Vykome į Slovakijos Rožnavo miesto mokyklą, tarptautinę privačią Novaschooll Medina Elvira mokyklą Granadoje (Ispanija), humanitarinės krypties, aukštų akademinių pasiekimų turinčią ir katalikiškas vertybes puoselėjančią Gento Sint-Lievenscollege mokyklą Gente (Belgija), Diunkerko EPID _VAUBAN licėjų Prancūzijoje. Stebėtos įvairių dalykų pamokos, dalintasi mokymo metodais, diskutuota apie egzaminų laikymo sistemas, studijų galimybes, susipažinta su įtraukiojo ugdymo patirtimi šiose mokyklose.
Mūsų gimnazijoje vyko trys darbo stebesėnos vizitai. Buvo atvykę mokytojai iš Belgijos Gento Sint – Lievenscollege Humaniora mokyklos, Ispanijos Valensijos IES Francesc Gil vidurinės mokyklos ir Sicilijos (Italija) Comiso I.I.S.S. Carducci mokyklos. XXI a įgūdžiai: lyderystė, įtraukusis ugdymas, iniciatyvumas, produktyvumas, socialiniai įgūdžiai, anglų kalbos integravimas į ugdymo procesą, pravesta dešimtys įvairių mokomųjų dalykų pamokų, individualių užsiėmimų metu pristatytos gimnazijos veiklos sritys: administravimo sistema, įtraukiojo ugdymo patirtis, gimnazijos karjeros specialisto ir psichologo darbo specifika ir pagalba mokiniui, STEAM ugdymo galimybės, projektinės veiklos – Nord+, MEPA, TOLI. Svečiams organizuota kultūrinė – pažintinė veikla. Apsilankyta Telšiuose, Kryžių kalne, Palangoje, Kretingoje, Platelių Šaltojo karo muziejuje.
Trys mokytojai kvalifikaciją kėlė Teacher Academy kursuose Nicoje „Designing Inclusive Learning Environments to Support all Students“. Juose dalyvavo mokyklų vadovai ir mokytojai iš Graikijos, Vokietijos, Italijos, Airijos, Rumunijos, Lietuvos. Išbandyti įvairūs darbo metodai, įgyta teorinių žinių, pasidalinta darbo patirtimi.
Kursuose ir darbo stebėsenos vizituose dalyvavę mokytojai įgytomis žiniomis dalijasi ne tik su kolegomis gimnazijoje, bet ir respublikoje. Respublikinėje konferencijoje „Inovacijos, kompetencijos ir integracija įgyvendinant Erasmus+ programos patirtį“, anglų kalbos mokytoja I. Urbonnienė pristatė pranešimą apie skaitmeninių įrankių ir DI panaudojimo galimybes pamokose. Chemijos mokytoja A. Daubarienė pasidalijo CLIL metodo taikymo patirtimi. Švietimo mainų paramos fondo organizuotame seminare „ Erasmus+ mokinių mainai – misija įmanoma“ dalyvavo akreditacijos koordinatorė I. Urbonienė ir chemijos mokytoja A. Daubarienė. Gimnazijos administracija Erasmus+ kursuose ir darbo stebėsenos vizituose įgytomis žiniomis dalijasi mokyklų vadovų susirinkimuose.
Džiaugiamės, kad Erasmus+ veiklos suteikia mokiniams ir mokytojams naujų žinių, kelia jų motyvaciją, gerina ugdymo kokybę.
Silva Paulauskienė, projekto įgyvendinimo komandos narė
Daugiau informacijos apie gimnazijos Erasmus+ veiklas rasite instagram paskyroje erasmus_mmrg, metodinių patarimų.