Trišalės partnerystės projektas Nordplus Nordic kalbų programoje „Pero Giunto įtaka muzikai, dailei ir literatūrai“

Projekto tikslas: skatinti norvegų kalbos ir kultūros suvokimą bei trijų Baltijos šalių tarpusavio kultūrinį bendradarbiavimą.

Uždavinys: Žadinti latvių ir lietuvių mokinių susidomėjimą norvegų kalba ir kultūra, giliau susipažįstant su vieno iškiliausių  Norvegijos kūrėjų H.Ibseno drama ,,Peras Giuntas”.

Projekto trukmė: 2015-11-01 – 2016-09-15.

Partneriai projekte: Druva secondary school, Latvia; Mazeikiu Merkelio Rackausko  Gymnasium, Lithuania; Association Latarb, Norway.

Projekto finansavimas: (15 000 eurų) Už finansus atsakinga  projekto koordinatorė Ilga Kuze, Latvijos Saldus rajono, Druvos vidurinės mokyklos projektų koordinatorė.

Merkelio Račkausko gimnazija ir Latvijos Saldus rajono Druvos vidurinė mokykla draugauja ir bendradarbiauja jau ne vienerius metus. Šiemet draugystę vainikavo trišalės partnerystės projekto Nordplus Nordic kalbų programa „Pero Giunto įtaka muzikai, dailei ir literatūrai“. Susipažinę su norvegų rašytojo Henriko Ibseno gyvenimu ir kūryba, išanalizavę dramą „Peras Giuntas“ mokiniai, tyrinėdami, kaip šis kūrinys veikė latvių, lietuvių literatūrą, dailę ir muziką, mokydamiesi pagrindinių norvegų kalbos žodžių ir frazių, ėmėsi kūrybinės veiklos: pirmųjų ir trečiųjų klasių gimnazistai rašė esė norvegų nacionalinio herojaus Pero Giunto tema, kūrė inscenizacijas, piešė, filmavo. Projekto veiklą prasmingai vainikavo kelionė į Pero Giunto tėvynę – Norvegiją. Rugpjūčio 6-12 dienomis dvidešimt Merkelio Račkausko gimnazijos mokinių ir keturi mokytojai dalyvavo tarptautinio projekto Nordplus Nordic kalbų programos išvykoje, kurią ruošė trečiasis projekto partneris Association Latarb iš Norvegijos. Turiningai  sudaryta kelionės programa suteikė galimybę pažinti visokią Norvegiją: puikiai išsivysčiusią, industrinę šalį su gražiais miestais, žavėjo ji ir derlingais plačiais laukais, aukštais kalnais, miškais ir daugybe nuostabių ežerų. Projektinės veiklos kulminacija –  autentiškoje aplinkoje stebėtas spektaklis „Peras Giuntas“. Kelionės programa davė tai, ko nė vienas brangus kelialapis nesuteikia: galėjome pajusti, kas yra Norvegija ir kodėl ji tokia. Vienas mokinys, vertindamas projektinę išvyką, parašė, kad dėl to vertėjo visus metus eiti į mokyklą.