Robotika – viliojantis jaunimo užsiėmimas

Projektą „Mobili inovatyvių technologijų laboratorija vaikams ir jaunimui“ sumanė Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešoji biblioteka. Jo tikslas – ugdyti vaikų ir jaunimo, gyvenančių regionuose, taip pat ir turinčių specialiųjų poreikių, skaitmeninį raštingumą ir skaitmenines kompetencijas panaudojant Mobilią inovatyvių technologijų laboratoriją, siekiant mažinti jų skaitmeninę ir informacinę atskirtį ir sudarant prielaidas jų sėkmingai socializacijai bei ekonominei integracijai. Projekto partneriai: Kelmės r. savivaldybės Žemaitės viešoji biblioteka, Šiaulių r. savivaldybės  viešoji biblioteka, Mažeikių r. savivaldybės viešoji biblioteka, Kelmės r. specialioji mokykla, Kuršėnų Pavenčių vidurinė mokykla. Projektą rėmė: Lietuvos Kultūros ministerija, Lietuvos kultūros taryba, JAV ambasada Lietuvoje.

Lapkričio 9 ir 13 dienomis Mažeikių r. viešojoje bibliotekoje grupė mūsų mokyklos gimnazistų dalyvavo Robotikos mokymuose. Pirmą dieną mokiniai konstravo robotus ir mokėsi juos užprogramuoti,  kad sutikę kliūtį, šie pasisuktų ir judėtų toliau. Per kitą užsiėmimą jau ruošė savo robotus Sumo varžyboms. Rungtynių laimėtojas buvo tas, kuris išstūmė kitą robotą už baltos linijos. Taigi moksleiviai turėjo sugalvoti, kaip užprogramuoti savo robotus, kad šie laimėtų. Varžybas stebėti buvo smagu, nes kiekvienas savo robotą užprogramavo skirtingai: vieno robotas važiuoja tol, kol pamato kliūtį ir tada sustoja, kito – pamatęs kliūtį apsisuka ir važiuoja kita kryptimi. Laimėtojas robotas buvo užprogramuotas taip, kad suktųsi aplink save ir, pamatęs kliūtį, pultų savo priešininką. Per abu užsiėmimus vyravo linksma, džiugi  nuotaika, buvo daug juoko. Kiekvienas gimnazistas patyrė daug malonių įspūdžių. Už tai dėkojame Mažeikių r. viešosios bibliotekos direktoriaus pavaduotojai Irenai Atkočaitienei, pakvietusiai mūsų gimnazijos mokinius dalyvauti projekte.

Laura Rimgailaitė, 3 e kl.

Pasidžiaukime!

Gauta LR Teisingumo ministerijos padėka Deimantei Vaičiulytei (4 b kl.) už aktyvų dalyvavimą Konstitucijos egzamino II etape. Istorijos mokytoja Rima Meldaikienė.

Būkime tokie, kokie esame (Išorinio vertinimo mūsų gimnazijoje apžvalga)

Kiekvieną dieną visų mokyklų bendruomenių nariai susiduria su naujais iššūkiais, vis kitais sau keliamais klausimais, vertina savo praktinę veiklą, lygina rezultatus su kitais bei tokiu būdu nuolat tobulėja. Lapkričio 13-17 dienomis mūsų gimnazijos progresas buvo stebimas ne vien mūsų pačių: Mažeikių Merkelio Račkausko gimnazijoje lankėsi vertintojai iš Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros (NMVA), kurie, apžvelgdami mokyklos … Skaityti toliau

Netradicinė pamoka „Santarvės“ redakcijoje

Lapkričio 15 d. 3 b klasės gimnazistai dalyvavo netradicinėje pamokoje „Santarvės“ redakcijoje, kur buvo supažindinti su tokiomis profesinio veiklinimo sritimis, kaip redaktoriaus, kalbos tvarkytojo, korektoriaus, stilisto laikraščiuose bei leidyklose, reklamos specialisto darbo pobūdžiu, užduotimis ir aplinka. Mokiniams laikraščio kalbos redaktorė Martina Ruginytė papasakojo apie savo specialybę ir apie tai, kaip šia karjeros sritimi susidomėjo. Be to, pristatė, kokiais etapais vyksta laikraščio kūrimas. Direktorius Arūnas Jarmoška pristatė „Santarvės“ istoriją, atsakė į mokinių ir mokytojų klausimus apie leidybą, konkurenciją, verslumą. 

Po pamokos gimnazistai nusifotografavo su kalbos redaktore Martina Ruginyte, direktoriumi Arūnu Jarmoška ir mokytojomis Violeta Irniūte, Rasa Akučkaite.


Nuotr. S. Strazdausko

Žurnalistų būrelio išvyka į spaustuvę

Lapkričio 13-ąją gimnazijos žurnalistai lankėsi Mažeikių spaustuvėje „Meškinas“. Visus labai sužavėjo spaustuvės vadovo Viktoro Mačernio nuoširdus ir įdomus pasakojimas apie įmonės istoriją ir jos veiklą. Buvo pademonstruotas kalendoriaus pagaminimas ir knygos įrišimas. Dėkojame už dovaną – 2018-ųjų metų kalendorių su mūsų gimnazijos nuotrauka.

Integruota matematikos-chemijos pamoka

Lapkričio 13-ąją I kl. vyko integruota matematikos-chemijos pamoka „Reiškiniai“, kurią vedė mokytojos Laima Petrauskienė ir Audronė Čekytė.
Mokiniai susipažino ne tik su matematiniais, bet ir su cheminiais bei fizikiniais reiškiniais. Atliko eksperimentą su mišiniais ir nubrėžė įvairių cheminių mišinių virimo temperatūrų grafikus. Mokiniai nustatė, koks gautas matematinio reiškinio grafinis vaizdas.